Your Cart

Monica – Boko Haramin uhrista selviytyjäksi

Nigerialainen Monica on meille tuttu jo useiden vuosien takaa. Vuonna 2009 Boko Haramin terroristit surmasivat hänen aviomiehensä ja viilsivät Monican kaulaa viidakkoveitsellä, jättäen hänet kuolemaan ojaan. Hän jäi kuitenkin Jumalan armosta henkiin. Hänelle suoritettiin useita leikkauksia, joissa hänen kaulaansa ja äänijänteitään korjattiin.

Monican vanhemmat ajoivat hänet pois kotoa, koska hän ei suostunut naimisiin miehen kanssa, jolla oli jo vaimo. Hän alkoi opiskella Marttyyrien Äänen tukemassa ompelukoulussa, ja opinnot tulivat päätökseen aiemmin tänä vuonna. Nyt hän on perustamassa omaa yritystä. Monica käy seurakunnassa ja on mukana väkivaltaisuuksissa miehensä menettäneiden leskinaisten ryhmässä.

Monican pojalla on ollut vaikeuksia sopeutua isänsä murhaan. Kesällä hän osallistui Marttyyrien Äänen järjestämälle leirille, jonne oli kutsuttu vanhempiaan menettäneitä lapsia. Viimeisenä iltana hän todisti, kuinka pitkälle Jumala on hänet tuonut sen jälkeen, kun hän menetti isänsä ja miltei äitinsäkin. ”Se oli todella rohkaiseva ilta”, Marttyyrien Äänen työntekijä kertoi. ”Monilla nuorilla oli kyyneleitä silmissään, kun he luopuivat Boko Haramia kohtaan kantamastaan vihasta.”

Siunaa Herra armossasi Monican ja hänen poikansa tulevaisuuden suunnitelmat. Kiitos, että olet pitänyt heistä huolta kaikkien näiden kärsimysten keskellä. Vahvista yhä enemmän heidän uskoaan Sinuun ja kristittynä elämiseen ja anna sen olla todistuksena Sinusta ja johdatuksena pelastukseen koko suvulle.

Rukousaiheiden pdf-version voit ladata tästä.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print