Your Cart

Rebecca Pohjois-Afrikasta

Rebecca syntyi muslimiperheeseen Pohjois-Afrikassa. Perhe eli yksinkertaista elämää pitäen huolta toinen toisistaan. Perhe oli Rebeccalle hyvin rakas. Opiskellessaan Rebecca alkoi pohtia rukouksen merkitystä. Hän vakuuttui, että rukoileminen saa aikaan sen, ettei enää tee pahoja asioita. Hänelle sanottiin, että jos hän rukoilee 40 päivää niin hän tulee tuntemaan Jumalan läsnäolon ja hänestä tulee parempi ihminen. Ja niin Rebecca alkoi rukoilemaan joka päivä. Hän joutui kuitenkin pettymään, sillä hän huomasi, ettei hänestä tullutkaan parempaa ihmistä.

Rebecca tutustui muutamiin kristittyihin ja hämmästeli heidän ystävällisyyttään ja hyväsydämisyyttään. He auttoivat köyhiä ja olivat rehellisiä. Kuitenkin muslimit sanoivat, että kristityt joutuvat helvettiin. Rebeccaa huolestutti asia kovasti ja niinpä hän meni ystäviensä luokse ja pyysi heitä ryhtymään muslimeiksi, että he pääsisivät taivaaseen. Mutta kristityt vastasivat: ”Me emme ole hyviä ihmisiä itsessämme, vaan ainoastaan Jeesuksen opetuksen takia. Hän on muuttanut meidät ja me seuraamme hänen opetuksiaan.”

Rebeccaa hämmästytti tämä kovasti. Hän kyseli mistä Jeesuksen opetukset löytyvät ja hänelle annettiin Raamattu. Rebecca vei Raamatun kotiinsa ja alkoi vertailla Raamatun ja Koraanin opetuksia. Lukiessaan hän ihastui Raamatun tekstiin, joka kosketti ja alkoi muuttaa hänen sydäntään. Rebecca tuli uskoon, mutta siitä eivät hänen ystävänsä ja perheensä pitänyt. Hänet heitettiin ulos kodista kadulle, sillä hänen perheensä koki hänen pettäneen heidät. Se oli Rebeccalle hyvin vaikeaa, yksinäistä aikaa. Hänellä ei ollut ystäviä. Hän ei tuntenut ainuttakaan toista kristittyä, joka olisi tullut muslimiperheestä. Tuskan ollessa kovimmillaan, Jumala lohdutti häntä läsnäolollaan ja lupauksellaan, että Hän itse pitää huolta Rebeccan sydämestä. Kaikkien vaikeuksien keskellä Rebecca on saanut nähdä Taivaan Isän auttavan käden elämässään.

Suomalaisille ystäville Rebecca haluaa sanoa, että on tärkeää mennä kärsivien ihmisten avuksi. Kannattaa koko sydämestään etsiä, mitä voisi tehdä toisten puolesta. Monet tarvitsevat vaikkapa sitä, että joku kulkee jonkun aikaa yhdessä heidän kanssaan. Rukous on myös tärkeää. Rebecca pyytääkin muistamaan rukouksin afrikkalaisia naisia, erityisesti heitä, jotka ovat kääntyneet kristityiksi, ja joiden perhe ja suku on hylännyt heidät.

Voit ladata pdf-version tästä.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print